1 ημέρα ΚΥΡΙΑΚΗ
Αναχώρηση: 22/3/20
Επιστροφή:  22/3/20

 

"ΠΑΠΙΣΣΑ ΙΩΑΝΝΑ"

ΠΡΩΤΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΤΑ 80 ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΛΥΡΙΚΗΣ

Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος Εθνικής Λυρικής Σκηνής -  Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος 

Με την Ορχήστρα,  Χορωδία,  & διακεκριμένους πρωταγωνιστές της ΕΛΣ με διεθνή απήχηση - σκηνοθεσίας ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΡΑΝΤΖΑ

Θα υπάρχει χρόνος για βόλτα και στον χώρο του ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤ. ΝΙΑΡΧΟΣ

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ 18:30

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΡΟΜΗΣ

Αναχώρηση 13:00μ.μ. από Πάτρα. Άφιξη στην Κέντρο Πολιτισμού Στ. Νιάρχος  και ελεύθερος χρόνος  να κάνετε την βόλτα σας στον χώρο.  Στην συνέχεια παρακολούθηση της ΟΠΕΡΑΣ "ΠΑΠΙΣΣΑ ΙΩΑΝΝΑ" στην νέα κεντρική σκηνή της Λυρικής Σταύρος Νιάρχος - έναρξη παράστασης 18:30. Μετά το τέλος της παράστασης επιβίβαση στο πούλμαν και επιστροφή στην πόλη μας.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ....

 Η «Πάπισσα Ιωάννα» του Εμμανουήλ Ροΐδη, το έργο με το οποίο ο Συριανός συγγραφέας σατίρισε τον κλήρο της Δυτικής Εκκλησίας την περίοδο του Μεσαίωνα, είναι η πρώτη μεγάλη όπερα με την οποία θα αναμετρηθεί σκηνοθέτης ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΝΤΖΑΣ.
Τη μουσική συνθέτει ήδη ο Γιώργος Βασιλαντωνάκης, ενώ τη «μετατροπή» του ομώνυμου κλασικού μυθιστορήματος σε λιμπρέτο επεξεργάζεται ο συγγραφέας Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης (ο ίδιος πριν από λίγο καιρό έγραψε το λιμπρέτο για την όπερα «Ζ», που βασίστηκε στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Βασίλη Βασιλικού και παρουσιάστηκε στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου).
 
Βιβλίο-σταθμός στην ελληνική λογοτεχνία, «Η Πάπισσα Ιωάννα» εξακολουθεί και στις μέρες μας να γοητεύει και να σκανδαλίζει. Γραμμένη από τον Ροΐδη σε νεαρή ηλικία, κυκλοφόρησε το 1866 με τον χαρακτηρισμό «μεσαιωνική μελέτη» αλλά στην ουσία ήταν η ευκαιρία που αναζητούσε ο συγγραφέας για να στηλιτεύσει τον σκοταδισμό της εκκλησιαστικής εξουσίας, να υπογραμμίσει και να σατιρίσει την κοινωνική υποκρισία. Το μυθιστόρημα βασίζεται στον σχετικό μεσαιωνικό θρύλο της Πάπισσας Ιωάννας, σύμφωνα με τον οποίο μια γυναίκα προσποιούμενη ότι ήταν άντρας, κατάφερε να αναρριχηθεί ως τον θρόνο του Βατικανού κατά την περίοδο 855-858. Ο συγγραφέας ισχυρίστηκε ότι άκουσε για πρώτη φορά την ιστορία όταν ήταν παιδί ακόμα και ζούσε στη Γένοβα με την οικογένειά του. Το βιβλίο βεβαίως αφορίστηκε από την Ιερά Σύνοδο αλλά ήταν κι αυτό που με τις συνεχείς του εκδόσεις καταξίωσε διεθνώς τον Ροΐδη.
Η νέα όπερα, την οποία ο Βασιλαντωνάκης συνέθεσε μέσα σε διάστημα περίπου δύο ετών, είναι δίπρακτη και χωρίζεται σε 15 σκηνές. Ο βραβευμένος συνθέτης και καθηγητής πανεπιστημίου, ο οποίος έχει γράψει μουσική για ορχήστρα, σύνολα δωματίου, φωνή και χορωδία, ηλεκτρονικά και πολυμέσα, όπερα, καθώς και πολλαπλά έργα για σινεμά και θέατρο στις ΗΠΑ, σημειώνει: «Σκοπός μου ήταν να σκιαγραφήσω ένα ατίθασο και ασυμβίβαστο πνεύμα, μια φιγούρα τραγική και ρομαντική συνάμα, που συνεχώς μεταλλάσσεται, φθείρεται και επαναπροσδιορίζεται ενάντια σε όλα, μέχρι τελικής πτώσεως. Η ηρωίδα ελίσσεται σε δυο μουσικά σύμπαντα. Το πρώτο αφουγκράζεται το ιστορικό και γεωγραφικό πλαίσιο του έργου, λειτουργώντας “περιγραφικά”. Το δεύτερο επεμβαίνει με τρόπο ψυχολογικό, συναισθηματικό, πνευματικό αλλά και υπόγειο, αφαιρετικό και υπερβατικό, αντηχώντας ενίοτε και τη φωνή του Ροΐδη. Οι δύο αυτοί μουσικοί κόσμοι άλλοτε λειτουργούν αυτόνομα, άλλοτε συνυπάρχουν, ή συγκρούονται. Η συνθετική προσέγγιση είναι σύγχρονη, ελεύθερη και ανοιχτή σε μουσικά στοιχεία, τεχνικές και διαδικασίες που δεν περιορίζονται χρονικά ή τεχνοτροπικά. Ξεκινάει από ήχους που λειτουργούν αφηγηματικά και στη συνέχεια αποκτούν μουσικά δομική υπόσταση ως πηγές αρμονικού και ηχοχρωματικού υλικού, χτίζοντας μια παράλληλη μουσική αφήγηση που υπηρετεί και εξελίσσεται μαζί με τον εσωτερικό κόσμο των χαρακτήρων και τη δραματική δομή».
 

Παρατήρηση! Το γραφείο διατηρεί το δικαίωμα αλλαγής του προγράμματος  χωρίς βέβαια παραλήψεις.